woensdag 25 november 2009

Een struisvogel die stiekem wil kijken


De crisis speelt mij parten. De crisis speelt iedereen parten. Sommigen willen ervan weg, anderen floreren bij krapte.
Zelf ben ik er nog niet uit.

Enerzijds word ik geirriteerd en gedemotiveerd van de sfeer. Soms lijkt niets te werken, de spanning op de werkvloer 'mag ik blijven?' werkt bij mij niet motiverend. We worden 'harder' en daar wil ik ver weg van blijven. Ik blijf liever geloven in een sprookje...niet in de negatieve spiraal meedraaien, naief blijven.

Wel vind ik dat deze tijd tot creatieve uitspattingen leidt. Mensen worden geforceerd slimmer te zijn. Mensen met een sportmentaliteit gaan harder rennen wanneer ze dreigen te verliezen. Als er (onpopulaire) besluiten worden genomen, leidt dat er vaak toe dat zaken die al langer niet werkten, geen (waardevolle) aandacht meer hoeven.

Voorlopig ben ik dus een naieve struisvogel, die stiekem wil kijken welke spannende, creatieve uitspattingen we kunnen maken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten